Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-05, 14:04   #3
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Proteiner

Først et personlig synspunkt: Christian Drevon er en dust! Han er helt høl i huet og mangler fullstendig evnen til å tenke fornuftig. Jeg har sett ham i en del debatter på TV2 og må si at det ikke kommer et eneste smart ord ut av han. Jeg blir rett og slett provosert hver gang han åpner munnen.

Når det gjelder det med proteiner rett etter trening så er ikke dette så big deal. Hvis du spiser vanlig mat en times tid før treninga så har du fortsatt høye konsentrasjoner av aminosyrer i blodet etter treninga. Det proteinet du tar rett etter trening vil ikke ha noen "effekt" før etter en havtime, kanskje times tid. Proteinpulver har den fordelen at det er lett fordøyelig og tas opp raskt i kroppen (I alle fall myse- og soyaprotein.), i tillegg til at det er praktisk. Å ta en proteinshake en halvtimes tid før trening er ingen dårlig ide, men det viktigste er å spise jevnlig og bra gjennom hele dagen. Det er veldig mye fokus på hva man skal spise rett etter treninga. Alt i alt har dette ekstremt liten betydning i den store sammenhengen.