Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-05, 13:04   #1
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Proteiner ikke nyttig rett etter trening ??

Leste nettopp i VG... Hvem er han der Christian Devon egentlig ??
Joa, han er Ernæringsprofessor og ekspert i Vektklubb.no - og slik svarer han:

Typen som spør har tydligvis spurt før.......

Sitat:

Proteiner ikke nyttig rett etter trening ??
Innsendt av:

Dette kan jeg ikke ta seriøst... Hvis du mener at å tilføre proteiner, rett etter trening, er spekulativ markedsføring, finner jeg det ekstremt merkelig.

Trodde det var sånn at når man bedrev trening, og forhåpentligvis ble støl etter avrevne muskelfibre, at proteiner da ville være en god ting for å "reparere" og forsterke disse.

"

Hei igjen,
Du trenger ikke spesielt med proteiner rett etter fysisk trening. Du kan spise vanlig mat. Det er masse proteiner i ethvert balansert måltid.

Hilsen Christian A. Drevon

Men jeg ble jo litt forvirra da. Siden MIN ernæringsfysiolog og mine treningsguruer her inne sier jeg SKAL spise proteiner.

Nei.... jeg er IKKE forvirra. Tror på mine guruer jeg !! *sier Nille og heller i seg proteiner etter trening*