Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-11, 11:52   #42
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Er det å gå ned i vekt når du har en BMI på 18 værre enn å gå inn for å miste fett til fordel for muskler når du har en BMI på 18?
Hvis du Hund ikke bryr deg om at du går opp i vekt når du trener pga økt muskelmasse, ja da er det sikkert ingen grunn til bekymring. Men jeg er sikker på at det lille fettlageret man finner på din kropp bør få være der.

Dette må jeg si at jeg tenkte litt på også... skal du ned i fettmasse og opp i muskelmasse må du regne med å gå opp i vekt.
I tillegg synes jeg det blir helt feil at du sammenligner deg (som mann) med BMI'en til en kvinne - disse to kan ikke sammenlignes fordi kvinner av natur har større fettmasse på kroppen enn menn.

Kan jeg bare kommentere også inntaket ditt på 1900 kalorier, det er ikke særlig mye for en mann som skal opp i vekt... jeg forstår du har spist veldig lite mat tidligere (1500 kalorier) - og med en mannskropp med muskler TRENGER kroppen din mer næring.

Synes du selv du har framgang med økning i muskelmasse, styrke på trening og overskudd, spiser du nok nok, men føler du at det stopper litt opp, butter imot og du får ikke den muskelveksten du mener du burde ha i forhold til treningsinnsatsen bør du øke på med proteininntaket. 2-2.5 gram protein pr kilo kroppsvekt - og minst like mye fett i GRAM - valgfritt karboinntak (opp mot 72 gram) bør være en fin fordeling for en mann som skal trene på seg muskler

Bare en tanke når du allikevel var her inne og delte litt om deg selv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat