Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 20:00   #7
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Ashley er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du er normalvektig - jeg ville ikke forventet særlig vektnedgang når du spiser opptil 4000 kalorier på en dag...
Hold deg til et karbohydratnivå du er komfortabel med - opptil 70 gram hver dag (Lutz). Hold deg rundt 16-1700 kalorier hver dag og riktig fordeling av næringsstoffer.

Jeg lurer litt på hvilke forventninger du hadde i utgangspunktet? Som det sies er ketolyse anbefalt for de med mer enn 10 kg overvekt - og med din BMI HAR du strengt tatt ikke overvekt - selv om du selv mener det.
Spis lavkarbo - men bruk trening for å stramme opp i tillegg.

Det er vanlig å få menstruasjonsforstyrrelser i starten på lavkarbo (søk opp, det finnes mange tråder ). Lavkarbo vil normalisere hormonnivåene i kroppen din og dette kan ta litt tid.
Gjør lavkarbo til ditt kosthold - ikke bruk det bare som en "slankekur". Har du tenkt å gå tilbake og spise slik du gjorde før vil du bare stresse kroppen - men til syvende og sist er det viktigst for deg å finne et kosthold du faktisk kan leve med

Forventningene var store siden jeg har kuttet ut så masse karber. Har da muligens krympet i cm. Men kan jeg spise en skål med havregryn og bær til frokost? ingen karber resten av dagen. har lyst å spise sunt slik som før. og hva er verst av frukt og fullkornsprodukter/korn vil nå dere si? vil spise lavkarbo, men tilpasse det til mer matvarer og karber.

legger jeg på meg hvis jeg spiser slik south beach dietten er forklart i fase 3? (man kan ha naturell youghurt, 2 frukter om dagen, fullkornsris, store havregryn, knekkebrød osv) jeg går ivertfall ikke ned med mer karber skal man si men mener dere jeg heller ikke går ned hvis jeg fortsatt er normalvektig og er mer tålmodig med ketolyse? denne dietten er jo ikke tilpassa meg.

jeg synes å telle karber å kalorier er altfor stress. heller spise mer karber og holde meg på 1500 kalorier? eller spise ketogent med 17oo kalroier? hjelp nå er jeg jaggu forvirra.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat