Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 18:39   #1428
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Titti, du har så rett, det er vanskelig.

Hun sykepleieren gav med et skjema som viste alle verdiene mine siden sept. ifjor. Da viste hun meg linjen som heter TBW-total body water- det viste klart skille på den perioden jeg var i ketose og ikke. Var helt fasinerende å se. Derfor er det farlig å veie seg hver dag fordi det gjør mer med psyken en nødvendig. Jeg trodde jeg hadde gått opp tre kilo, mne hadde gått ned i fett og kiloene var vann. I realiteten hadde jeg ikke gått opp. vann er heller over hodet ikke fett!!!!!!! Derfor skulle vi alle hatt en slik Tanita vekt som til enhver tid viste sammensetningen i kroppen. Vekten hjemme kan lure oss til å tro at vi har gått opp, når faktisk bare er vannet som fyker opp og ned!!!!!!!! Irriterende alikevel......

Du høres ikke så godt humør ut som du pleier Titti, ikke for å være frekk altså! Men ikke la det gå til hodet på deg. Du, jeg og alle andre som har vært overvektige og skal ned, må nok jobbe ekstra med å være fornøyd sånn på veien. Eller er det meget lett å bli i dårlig humør og føle at det er forgjeves.....
Hva sier dere?