Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 18:22   #60
Chunky
Gjest

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme??

Opprinnelig lagt inn av Aldrimett, her.

Så er det også de som hevder at store doser proteiner over lengre tid, kan påvirke nyrenes funksjon i negativ retning.

Det er mange myter rundt proteinrike dietter. Det meste er ganske tvilsomt, og det beste beviset er kanskje inutittene, som levde nesten utelukkende av animalsk føde, og var et kjernesunt folkeslag. Forskeren Sigurdur Stefansson bodde i over 10 år sammen med disse og levde på samme diett. Han gjennomførte deretter et ett år langt kontrollert eksperiment når han kom hjem, hvor han levde utelukkende på kjøtt og fisk, uten noen form for tilskudd eller grønnsaker. Etter at året var omme, var han sunnheten selv, uten noen som helst form for mangelsykdommer. Eksempelvis hadde han helt normale verdier av kalsium, selv om tradisjonell medisin forteller at kjøttrike dietter øker utskillelsen av nettopp kalsium.

Har skrevet litt mer om protein her.

Opprinnelig lagt inn av Aldrimett, her.

Utfra det du skriver her, og andre innlegg fra deg, høres det ut til at du teller kalorier i tillegg til karber, og jeg lurer på; på et lavkarbo-/ Ketose- kosthold, blir det ikke da veldig lite mat i løpet av en dag? kan jeg spørre hvordan en dagsrasjon ser ut for deg?

Etter at jeg var ferdig med vektnedgangen for et par år siden, har jeg ikke telt noe som helst i detalj. Spiser godt med protein, passe mye fett og nok grønnsaker. Det blir mer enn nok mat på en dag. Jeg går definitivt ikke rundt sulten

Sist redigert av Chunky : 20-03-11 kl 19:17.
  Svar med sitat