Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 13:50   #57
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Et annet aspekt er jo at man skal/bør gi råd i henhold til de ulike filosofiene. Dersom en som spiser i henhold til Skaldeman fakir ikke går ned i vekt og det viser seg at fettandelen er mindre enn det som er anbefalt på skaldeman blir det jo helt feil å skulle foreslå mindre fett.

Er forsåvidt enig med deg i det. Ulike filosofier har ulikt syn på fettmengde og kh mengde, så det er jo greit å se hvilke filosofier folk følger før man evt svarer. Desverre er det ikke alle som oppgir det eller hvor mye kh de tillater seg selv hver dag.

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Apropo kalorier; jeg har en følelse av at alle teller kalorier her for tiden, og at det gis flere råd som går på å kutte på kalorier enn å øke på fettet, men det er kanskje bare meg som alltid havner i slike tråder

Jeg opplever det helt omvendt og synes at svært ofte er svaret på alle problem at man skal øke fettet. Det kan nok også virke som om flere teller kcal kanskje for det at flere nå faktisk tør og si at de gjør det. Eller kanskje så er det for det at mange begynner å nærme seg ferdigslanka og kanskje må være litt mer restriktive i kostholdet??

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat