|
Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?
Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.
Takk, men jeg har selvfølgelig lest Bedre uten brød og de aller fleste andre bøker om lavkarbo, i tillegg til noen hundretalls studier om emnet 
Anbefaler deg Gary Taubes. Der finner du virkelig forskningsbasert teori.
Skulle ønske noen ville ta seg bryderiet med å lete opp interessante fakta fremfor å argumentere med anekdoter som neste uten unntak starter med "ja, men for meg... ". Tro meg - du selv sett med egne øyne er et utrolig dårlig forskningsobjekt 
Jeg har desverre ingen forskning å vise til. Men jeg kan snakke for meg selv....
Jeg har gått ned 25 kg på et kosthold basert på Eurodietten, bare at jeg ikke har spist produktene. For de som er kjent med kuren, begynte jeg på fase 3a. Og her spiste jeg lite karbohydrater i form av lav GI mat, samt noe fett fra litt nøtter, avocade og oljer.
Jeg gikk ikke fort ned, men det er nok pga insulinresistensen.
Nå er jeg ferdig med en lengre ammeperiode, og orket ikke gå tilbake til dette kostholdet. Jeg prøvde, men var konstant sulten.
Så prøvde jeg meg nå med mer fett, og jeg er i alle fall mett i mye større grad enn før, opplever det som enklere å planlegge mat samt at jeg faktisk går ned....
Så poenget ditt er kanskje det at det er ikke fett-mengende som avgjør vekttap, men lite krabohydrater?
Jeg har jo undret meg jeg også, og alt fettet man har spist på de ulike retningene. Men akkurat nå digger jeg det
|