Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 09:38   #33
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Jeg er også nordfra, og nyansen der jeg er fra ligger i om man "Ser godt ut" (=ser bra ut) eller om man er "i godt holdt"(=tykk). Men uansett hva dette betyr rundt omkring så regner jeg da med at man i det aller fleste tilfeller klarer å skjønne hva som menes utfra kroppsholdningen til den som kommer med komplimentet.

Er det en typisk kvinneting å ikke kunne ta til seg komplimenter, uten å analysere så mye? Jeg har inntrykk av at menn generelt er mye flinkere enn oss kvinner til å takke for komplimentet og ferdig med det. Vi må liksom analyserer i alle retninger hva som egentlig ble sagt mellom linjene. "Om h*n sier at jeg er fin nå, betyr at h*n syntes jeg var stygg før?".

Jeg prøver i hvert fall å bli mye flinkerer til å ta komplimenter som det det stort sett faktisk er: Et kompliment
Jeg jobber også med å bli flinkere til å gi komplimenter, men når jeg ser hvor mange ulike måter et kompliment kan bli tolket på vet jeg ikke helt om jeg tør å gi noen fler

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat