Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 23:26   #7
ftdmia
Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 36
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Det er vanskelig å si hva det er som er grunnnen, men mitt tips er: ikke gi opp, prøv deg litt frem, se hva som hjelper. PS: jeg mener IKKE at du skal fortsette treningen når du får vondt i hodet, eller pushe deg selv for hardt. Stay safe sister!

Som personen over meg sa, nok vann, og litt salt. Kanskje ta med deg en Tine YT sportsdrikk på trening. Har ikke prøvd akkurat den drikkeflasken selv, men YT serien er generelt ganske kjekk.

Ellers, husk å tøye godt etter trening for å unngå alt for mange spenninger! Når jeg trener liker jeg å varme opp, tøye litt, gå videre til selve treningen (og selvsagt tøye litt på slutten også). Tøy er gøy!

Hvis du har tilgang på gruppetimer på treningssenteret ditt: bli med på en yoga eller pilates time (eller lignende). Her lærer du i tillegg litt om holdning og pusteteknikker. Ting som kan hjelpe deg til å trene deg til en sunn og balansert kropp. Dette er også hyggelige ting for sinnet ditt. hihi.

Siden vi har nevnt holdning: husk å ha korrekt form når du trener! Hvis du er usikker, spør noen, eller let opp f.eks youtubefilmer om den øvelsen du er usikker på og få tips derifra.