|
Sv: Overrasket over kalorimengden
Jeg har fulgt ketolyse mellom to graviditeter + etter den siste. 3 mnd av gangen hver gang. Etter den siste ketolyserunden har jeg fulgt "generell lavkarbo" og den eneste "måleenheten" jeg har holdt meg til er <50 g karbs pr dag.
Jeg er svak for en del fete meieriprodukter det er nok de som drar opp kalorimengden.
Et eksempel kan være dagen i dag da:
Kcal: 2940 (!)
Av dette er karb ca 40 g og prosentvis fordeling er Karb: 6 %, protein 21 % og fett 76 %.
Typisk dag for meg er:
Frokost, ingenting evt. en proteinshake når jeg har kommet meg på jobb. Har aldri vært noe frokostmenneske (husker med gruuuu de fæle brødskivene foreldrene mine satt og stirret på at jeg skulle få i meg før jeg gikk på skolen da jeg var liten...)
Lunsj: To små skiver proteinbrød (Impulsiw's brød her inne) med valgfritt pålegg (eks: frokostsalat i bånn, kjøttpålegg+ost+litt grønt, leverpostei med majones)
Middag: Laks, kylling, karbonadedeig i mange varianter + kokte eller gratinerte eller fløtesurra grønnsaker (går mye i brokkoli, blomkål, noe gulrøtter og erter - selv om sistnevnte ikke er så veldig lavkarbo. Anpasser mengden deretter). Om grønnsakene er lavt i karb tillater jeg meg av og til ferdigsauser, men i småsmå mengder, bare for å få litt annen og lettvin smak en gang iblant.
Kvelds: Fløtegrøt eller proteinshake og en atkinsbar (ofte etter trening f.eks. vet at barene ikke er ideel M A T, men jeg stopper ikke opp i vekttapet av å spise sånne av og til, så da har jeg latt meg selv kose meg med en sånn en etter trening noen ganger). Evt. middagsrester eller proteinbrøskiver hvis jeg er veldig sulten.
Snacks/"kos" en gang i blant: Sjokokopp med fløte eller piska krem (isets sjokoladekake på 3 min).
En gjennomsnittsuke inneholder treningsmessig:
-1 time spinning (er instruktør)
-2-3 løpeøkter, hvorav 1-2 tempo og 1 rolig lengre økt.
-ca 20 min med kjernemuskulaturtrening sammen med 1-2 av løpeøktene
-1 styrketreningsøkt på ca 1 time