Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 16:13   #16
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sykehusmat ... What to do?

Jeg var selv innlagt på sykehus for noen mnd siden ifm en operasjon. Etter operasjonen skulle jeg få litt mat. Prøvde å forklare at jeg ikke spiste karbohydrater og at jeg kunne avstå fra mat og heller spise når jeg kom hjem. Fikk til svar at det var viktig for meg å få i meg litt sukker etter operasjonen. Jeg svarte bare at nei, for meg er ikke det viktig og riktig. Det løste det til slutt alikevel bra. Jeg fikk en posjon med kokt skinke, ost og tomat. Så til slutt ble jeg positivt overrasket.

På et mer planlagt besøk som du skal på er det nok letter å informere/forhøre deg på forhånd.

Hvis det er buffeter er det jo bare å forskyne deg av maten du vet du kan spise, som tidligere nevnt. Eneste betenkelighet jeg ville hatt er om jeg hadde fått i meg nok fett. Er det lettvarianter der, eller ordentlig smør osv.

Det at det ikke er lov med medbrakt mat, betyr det at du ikke f.eks kan ha med deg et glass Cocosa som du kan ha i kaffe/te på rommet. Det er ofte redningen for meg når jeg får i meg for mager mat. Hvis ikke blir jeg lett sulten.

Lykke til med oppholdet, og håper dine barn får den hjelpen de trenger. Spiser de forresten lavkarbo idag? Mange som får hjelp med allergi på lavkarbo.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat