Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-11, 22:31   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Da har eg begynt!!

Opprinnelig lagt inn av Devore, her.

Da lagde eg dessa kjøttkakene i går, og resultatet vart ikkje so verst. Dei vart meir karbonade enn kjøttkaker, men nytten er vel den samma vil eg tru Det vart litt "klinete" å forma dei, og mykje av fløyten såg ut til å "koka ut" i panna. Lurte på å redusera mengden fløyte til 1 dl, og heller smekka på litt cheddarost oppå karbonadekjøttkakene på slutten av steikingen. Og kanskje steika litt bacon og... Da blir det mest so ein hamburgar. Og - viss eg har rekna detta rett no - da blir det so vidt i overkant av 3 gram karbohydrat til saman.
Kanskje og prøva det samma med den svenske karbonadedeigen. Den skal visst ligga på ca 7,5 - 10 g fett og 20 g protein. Uansett ikkje eit hav i fra svinekjøttdeigen... Høyres det ut so ein muligheit?

Varier så mye du vil til du får et resultat du blir fornøyd med! Du kan sikkert blande inn litt raspet ost i deigen også om du vil... hm - det skal jeg jaggu meg prøve selv en dag...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat