Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-11, 15:23   #13
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og trening

Jeg trente 2-3 ganger i uka (litt kondis og mest styrke) fra andre uka på kuren. Nå hadde jeg et ganske greit grunnlag (i forhold til muskler) fra før, så jeg gikk nok ikke spesielt opp i muskelmasse... poenget mitt var jo at jeg ikke ville gå ned i muskelmasse. Tviler sterkt på at treninga gjorde at jeg gikk ned saktere, da jeg gikk ned 15 kilo på 3 måneder (dvs. stort sett helt i mål, vektmessig).

Det viktigste med trening i forhold til kuren er å lytte til kroppen. Man vil som oftest være litt mer sliten i starten, før kroppen venner seg til å bruke ketoner i stedet for karbohydrater. Ikke push deg sjøl alt for hardt før du har kontroll på hva kroppen tåler.

Selv om man kanskje finner at man har større nedgang (i kilo) uten å trene, så er treninga absolutt bra for kroppen. Økt muskelmasse betyr også økt forbrenning, så ikke vær redd for litt vekttrening. Dessuten hevder forskere at den største helsegevinsten vil man få av en kombinasjon av utholdenhetstrening og vekttrening. Så det er bare å kjøre på hvis kroppen takler det

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat