|
Sv: Cola Zero
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
For det første, en liten brus om dagen er virkelig ikke bra uansett hvordan du vinkler på det eller hvor lett den er. Det er søtningsstoffer i disse, og det er aspartam. Aspartam er skikkelig omstridt om er farlig eller ei, men du skal være klar over at stoffet faktisk var ett kjemisk våpen for ikke så mange år siden 
Det sitter langt inne for mange, men seriøst, vurder å trappe NED zerodrikkingen din. Du kan ta det gradvis med å kutte ned til 0,75 liter så til 0,5 liter, så til ett glass.
Det påvirker nok din vektnedgang mer enn du tror. Personlig er jeg mer bekymra for din generelle allmennhelse ved dette inntaket av brus enn for selve vekta di. Men til syvende og sist er det nå opp til deg.
Du kan jo lese denne : http://www.alun.dk/sund-kost/asparta...ource=Facebook
Jeg er nok enig med deg her. Jeg prøver alltid å snu situasjonen og tenkte "hva om ei venninne av meg spurte meg dette spm..." Da hadde jeg garantert sagt det samme som deg. Jeg har selv sett programmet om aspartam og hjernen osv.. det er brutalt hva som skjer ved store inntak av aspartam.
Jeg håpa vel bare at dere skulle si "det gjør da ingenting - drikk og vær glad..". For da kan jeg delvis ansvarsfraskrive meg alvoret i det. Huff...
Takk for tips om å trappe ned - det var lurt. Lettere for meg enn å kutte brutalt.
Hva drikker dere som erstatning for vann? Jeg liker vann godt jeg men av og til er det godt med en erstatning 
|