Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-11, 08:12   #28
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.

Det er bare en ting jeg ikke forstår med dette med sparebluss: Hvorfor går de med f eks anorexia ned i vekt, når de er på et underskudd? Jeg vet at dette er snakk om et ekstremt underskudd, men alikevel, jeg klarer liksom bare ikke helt å forstå dette..

En annen ting er at når jeg er syk, og får i meg lite næring, så går jeg veldig masse ned i vekt. Hvorfor holder ikke kroppen min på kiloene da?

Noen som klarer å forklare meg dette? Jeg blir litt bekymra da jeg ikke klarer å få i meg nok kcal, etterson jeg følger Torkils råd om å spise når jeg er sulten, og slutte når jeg er mett.. Problemet er bare at jeg er jo nesten aldri sulten lengre. Er livredd for å plutselig gå i sparebluss og gå OPP i vekt..

De med anorexia tærer vel på alt annet enn fett tilslutt og egentlig underveis også.

Og det er jo ikke sånn at en dag uten mat ---> Gjennomsnittskroppen: "NÅ MÅ JEG SPARE PÅ ALT JEG FÅR". Det er jo ikke alle som opplever at de ikke går ned, selvom de spiser veldig lite, så alle er forskjellige. Og det er hvertfall ikke sånn at en dag, to dager, to uker med lite mat er gjør at det stopper helt opp, for de fleste.

Men det er maaange her som har opplevd at de har blitt svært dårlige på å få i seg mat etterhvert og som det har løsnet veldig for når de har passet på å få i seg nok.

Kroppen er kroppen. Det som funker for deg, funker ikke for meg