|
Sv: Den store felles ED-tråden
STATUSRAPPORT ETTER KONTROLL:
Jeg er motivert igjen. For en herlig dame, med normalt syn på vekttap!!!! Flink sykepleier med masse erfaring på ED/Lavkarbo og på menneskelig empati! Heldig jeg som møtte henne!
Timen startet med at jeg øste ut all frustrasjon og litt småprat. Deretter sendte hun meg på vekten for å sjekke tingenes tilstand.
Gode nyheter jenter.......
Jeg har ikke gått opp, kunn to kilo vann. Jeg har gått ned nesten 2% i fettmasse mens jeg har stått stille.
Hun så meg rett i øynene og sa: " du har vært så god og tatt alle de riktige valgene med mat, selv om du har vært syk og umotivert". Jeg hadde aldri gått ned i fettmasse om jeg hadde spist feil. Jeg var lettet og kjente stoltheten over meg selv og motivasjonen begynte å strømme på.
Hun forsikret meg om at og dette av med en sjokolade eller brød, eller hva som frister en gang iblandt ikke hadde noe særlig å si i det lange løp.....MED MINDRE jeg selv straffet meg selv for hardt og gav opp og fortsatte å spise snop eller feil mat!
Jeg skulle fokusere på mengden mat, ikke i gram eller være ni-opptatt av gram karbohydrat per 100 gram (selvfølgelig innenfor hva som er anbefalt til hver fase da...). Jeg spurte hvilke nøtter som var best for oss på ED...da så hun bare rart på meg og sa hun aldri leste på pakken, hun tok bare en liten neve. Da ble det 5-10 nøtter, alt etter størrelsen! Hun virket veldig fornuftig og hadde et meget balansert syn på opplegget. Hun sa om og om igjen at det er ikke en diett, men en livsstilsendring. ED-hjelper oss med vektreduksjonen. I enden skal alle over på normal kost.
Derfor skulle jeg jobbe med tankene og ikke tro jeg ble lykkelig bare fordi jeg klarer å gå ned alle kiloene mine. Hun sa når 2 år er gått etter ferdig vekt nedgang kan jeg føle meg ferdig stabilisert og slanket. Mange får løsere hud og kroppen trenger tid for å venne seg til og stramme seg til den nye størrelsen. Også mentalt.
Hun nevnte heller ikke produkter for meg! Om 5-6 uker skal jeg på kontroll og har som mål å gå ned 2,7 kilo til da....jeg tenkte så lite...men tror det er fornuftig. Ikke ha for høye forventninger til meg selv.
Har fått masse tips til mat etter trening, kvelds, ha 5 måltider, planlegge å spise ofte nok så jeg ikke prøver å sulte meg for å gå fortere ned. Da stopper det bare opp. Jeg skal ha kvelds så jeg ikke begynner å fyse på noe på kveldene!
NÅ er jeg veldig bestemt og kjenner jeg fryder meg over fortsettelsen på min "karriere" i å bli mindre.
DA FEIRER JEG AT JEG HAR KOMMET MEG GJENNOM SELVDESTRUKSJON OG NEGATIVE TANKER.....
......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....  
(...må tilføye at forumet gjør at jeg holder meg litt i skinnet. Kan jo ikke bare slutte å skrive fordi jeg har en dårlig dag eller periode. Pinglete bare å forsvinne hvis jeg ikke får det til. SAMMEN klarer vi å dytte og dra hverandre i mål )
STOOOOOOOOOOOOOOR klem...