|
Sv: Proteinpulver uten karbo, ok?
Opprinnelig lagt inn av Treningsfrik, her.
For meg er en god grunn at jeg ikke får nok protein i meg ved vanlig kost. Jeg merker det ved at jeg får svinginger i blodsukkeret. Når jeg tar en scoop (halv dagsdose) proteinpulver holder jeg blodsukkeret stabilt. Jeg er da også trygg på at jeg får i meg alle de essensielle aminosyrene. Det er den erfaringen jeg har med min egen kropp, så får andre gjøre egne erfaringer med sin kropp.
Jeg har ikke enda funnet et smakssatt proteinpulver som er uten skadelige kunstige søtningsstoffer. Så jeg holder meg til nøytral smak og blander det i egg/fett-kakaoen som jeg lager meg stort sett hver dag. Den er fin å lage å ha med til etter trening hvis du føler at du trenger noe.
Min erfaring er at etter at jeg har levd på LCHF lenge nok til at kroppen min har blitt fortrolig med å bruke fett som energikilde, får jeg ikke lenger slike downs etter trening. Jeg kan trene kjempehardt en time, men likevel så går jeg ikke tom. Jeg er heller ikke like avhengig av å spise en viss tid før trening for kroppen min har den energien den trenger i form av lagret fett.
PROTAMIN fra DALBLADS er uten søtning Jeg bruker sjokolade smak
|