Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-11, 19:39   #13
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Joda, er kvinne
Jeg har nå et kolesterol på 9.7, det var 8.1 for 5 uker siden og jeg har vært på ketolyse i 6 måneder.

Jeg ver godt at leger er uenig om dette med kolesterol, har lest mye om dette nå. Min far har hatt hjerteinnfarkt og 4 tanter/onkler har lagt inn stenter i blodårene til hjertet - så jeg har muligens genetisk høyt kolesterol. Sjekket ikke ved ketolysestart, men har tidligere (5 år siden) hatt 5.8.
Tørr ikke annet enn å redusere MYE på alt det deilige fettet jeg har spist til nå, tar en ny prøve i juni for å se om det har gått ned - hvis ikke må jeg nok dessverre begynne med Lipitor

Ergo prøver jeg meg på Fedon

Er dette totalkolesterol, LDL, VLDL, HDL?
Det finnes ingen sammenheng mellom høyt kolesterol og hjerteinnfarkt hos kvinner. Jeg vil absolutt anbefale deg å lese boka til Kendrick. Han river et nytt høl på alle disse mytene. Nevnte jeg at den var morsomt skrevet også?

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat