Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-11, 14:19   #16
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Proteinpulver uten karbo, ok?

Jeg tok litt mindre dose av to grunner:
1. For å holde inntaket av karbo nede (de foreslår to doseringer om dagen, som tilsvarer rundt 3 gram karbo - det er ikke så mye, men jeg vil ikke ta opp såpass av kvota mi på et pulver)
2. Fordi jeg spiser ganske mye proteiner i den maten jeg spiser, så blei det litt unødvendig å få i seg så mye ekstra, spesielt siden det ikke var rett etter trening.

Jeg brukte det som en slags juksefrokost... bare for å ha noe i kroppen, annet enn vann, når jeg dro på jobb. Når jeg gikk tom så slutta jeg, og det har jo gått fint, bortsett fra at jeg blir sulten litt før mens jeg sitter på jobb, så kanskje jeg får vurdere å kjøpe litt igjen.

Husk at vi (og da mener jeg de som er på en ketogen diett, hvor man har 15-20 gram karbo å innta om dagen) ikke bør bytte ut for mye av karber fra grønnsaker med andre ting, være det seg proteinpulver, sjokolade (enten 70% eller Atkinsbar), rømme osv. En gang i blant er helt fint, men å ta opp en femtedel av kvoten på proteinpulver daglig er muligens litt drøyt. Men for all del, funker det så funker det. Jeg gikk ned jeg, men så har jeg jo den heldige fordelen at jeg er mann, og ketolyse fungerer som oftest litt bedre for oss enn for kvinner. (Beklager )

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat