Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 15:22   #3
Devore
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Devore er på en erverdig vei

Sv: Da har eg begynt!!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare et par kommentarer utifra det jeg ser:

Hvorfor karbonadedeig? Kjøttdeig har en mye bedre sammensetning av fett og protein (OG den er billigere)

Jeg vil også anbefale skaldemans kjøttkaker av svinekjøttdeig, eggeplomme og fløte - de er knallgode og man kan spise de uten tilbehør og få perfekt fordeling a la skaldeman.

8 gram karbo er ikke noe å bekymre seg over

Du spiser dog veldig LITE mat da...
8,22 41,84 60,19 = 32+165+510 = ca 700 kcal... men så lenge du føler deg ordentlig mett etter hvert måltid...

Varier med proteinkildene, grillet kylling med skinnet på er fint, prøv også og spis litt feit fisk innimellom, som feks laks og makrell.

Aner ikke hvilken filosofi du følger - det står litt ymse i boksen din.... det er alltid lettere å følge en bok/retning i starten, som feks skaldeman - som jeg antar du er nærmest her

Karbonadedeig fordi eg har så mykje svensk karbonadedeig i frysen. So lenge eg får "feita" han opp litt, so burde den funka bra.
Men slite litt med å sjå skogen for berre buskvekster no. Ete meg mett, men problemet mitt er å "finna på" mat å laga. No lagar eg mat fra "scratch", og det er noko so aldri har vore mi sterke sida... Og når eg da skal laga mat, so likar eg SPESIFIKKE oppskrifter! Med antall gram og dl av kvar ingrediens. Spesielt no i begynnelsen. Og so har eg sett meg litt blind på å få opp fettkvoten på måltida, og prøvd å holdt karbohydrata nede. Men satsar på at det går seg til. Bli biff til middag att i dag, så den som ligger i kjøleskapet ikkje blir ødelagt... Men so var det å få opp fettkvoten da...

Kjem sikkert til å prøva meg på kjøttkakene til Skaldeman, må berre finna ut eksakt kor mykje som er av kvar ingrediens og til nattskiftperioden er over... Ein blir litt lat og tom av å jobba natt.

Føler meg mett etter å ha ete, men det blir så rart å eta biff uten f.eks fløytegratinerte poteter, og omelett uten brød, og... Men det er vel ein tilvenningssak får eg håpa

Men alle tips blir mottatt med takk

Devore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat