Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 14:30   #24
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: På tide å gi opp?

Opprinnelig lagt inn av Hønemari, her.

Siden vi er inne på diett.no: jeg sjekket innholdet av mitt dagskosthold og så som mange av dere andre at natriumnivået var skyhøyt, enda det aller meste av matvarene var omtrent ubearbeidede. Kan det stemme? Kan mye grønnsaker føre til et skyhøyt innhold av salt?
En annen ting: "problemstoffet" var jern. Hvordan greie å dekke behovet på ca 10mg jern daglig uten å spise brød? Rødt kjøtt hever jernnivået betraktelig, men en spiser jo ikke rødt kjøtt mer enn noen ganger i uka? Fisk, kylling og svin innholder ikke på langt nær så mye jern. Ønsker å ta så lite tilskudd som mulig, og ha et fullverdig kosthold. Det blir liksom mye å passe på med fordeling fett, protein og karb samtidig som vitaminer og mineraler skal bli dekket opp.

HELT enig med deg! Det er en dagsjobb og spise ordentlig! Jeg har underskudd på jern og må ta tilskudd. Hvis du er usikker på jerninntaket kan du jo be om å få tatt en blodprøve et par ganger i året, er alt ok trenger du ikke bekymre deg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat