|
Sv: Hva er idealvekt?
Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.
Jeg klarer bare ikke å få tak i hva du prøver å formidle jeg. Prøver du å fortelle at du har selvinnsikt nok til å se at du lever på en måte som ikke er bra for kroppen? For det er ikke bra for kroppen å spise så lite som du gjør og veie så lite som du gjør. Prøver du å si at du mangler denne selvinnsikten og derfor ikke har blitt moden så raskt som du ønsker?
Eller prøver du å fortelle at du har selvinnsikt, at du behandler kroppen din pent og at du har det bra.
Du får jo mye reaksjoner fra mange forskjellige på forumet her. Jeg kjenner ofte et behov for å reagere på ting du skriver. Men jeg står ofte oppi et dillemma. Ofte vil jeg gi den en tilbakemelding som sier:
Våkn opp jente, ser du ikke at du piner og ødelegger kroppen din? Dette gjør jeg som et medmenneske. Men så vet jeg samtidig at jeg da skriver til blinde øyne, det er sikkert lett å gå i forsvar da. Men det er det jeg aller helt vil formidle.
Det andre gjelder en raskjon på hva du formidler ut på forumet her. Dette er et lavkarboforum. Du hevder ofte at du lever etter disse prinsippene, og det kan godt hende. MEN det du formidler i dine tråder er veldig ofte ikke forenelig med prinsipper innenfor lavkarbo. Og da ønsker jeg å reagere, ikke av hensyn til deg, men av hensyn til andre lesere som kan bli forvillet av dine svar og den informasjonen du gir ved å være aktiv her inne.
Hvis du eller andre lurer på hva jeg sikter til, kan innlegg fra denne tråden være et eksempel på, 50 kg og 171 cm høy? idealvekt? Hvilket ideal snakker vi om da?
I en annen tråd leste jeg at du spiser 50 gram fisk til middag? 50 gram?
I andre tråder forteller du at du har hatt mens to ganger dette året.
Du forteller at du lever på, var det 1300 kalorier i døgnet og 20 gram karbohydrater? Som undervektig?
Jeg vet at jeg ikke har noen som helst mulighet til å påvirke deg og ditt syn på kropp og helse. Du må ta ansvar for ditt eget liv. Men som bruker av formuet har jeg et ansvar, og jeg vil fortsette å skrive motsvar for å vise andre at det du ofte hevder som helt greit ikke er det når man ønsker å leve et sunt liv med vekt på helse. Ikke for at jeg ikke øsnker deg vel, for det gjør jeg virkelig.
Flott Vibeke!!! Her formidler du det mange, veldig mange tenker! 
Takk!
|