|
Sv: Ligger og vakar i startgropa...
Denne pdf'en gir deg en kortfattet oversikt over lavkarbo som kan være grei å ha med seg når du er usikker på om du kan eller ikke kan spise noe.
Det kan være greit for deg å gå gjennom alle fellene du kan gå i - som feks cola og potetgull - og allerede nå prøve og se om du kan ha lavkarbo-vennlige alternativer i tilfelle du craver mye en dag Lett-brus istedet for cola, ikke optimalt, men ikke katastrofe, baconcrisp istedet for potetgull (sjekk at karboinnhold er lavt), ikke optimalt pga salt og ditto vannansamling, men bedre enn potetgull.
Grillmat er genialt, bare pass på sukkerholdige marinader/sauser. Det finnes et uttall av oppskrifter på lavkarbovennlige marinader/sauser til grillmat under oppskrifter på forumet!
Jeg bruker svinekjøttdeig i skaldemans kjøttkakene, elsker smaken og spiser de innimellom når jeg er matlei 
Ellers vil jeg anbefale kjøtt med naturlig fett i seg, nakkekoteletter, entercote, koteletter med fettrand og vi har også laks og makrell.
Når det gjelder makrell i tomat ser jeg at de faktisk har redusert karboinnholdet i de største boksene, men hvis du er som meg - og ikke spiser hele boksen og ikke klarer lukten og smaken neste dag... (ick) - så har 4-pakkene med makrell i tomat under 4 gram karbo pr 100 gram.
Ønsker deg lykke til - les bøkene veldig nøye, pdf'en vil hjelpe veldig på å gjøre dette riktig. Husk å spis godt, kos deg med maten, bruk tid på å planlegge så du ikke må ty til feil løsninger... og husk at de første ukene kan bli litt tøffe, med litt surret hode og litt slapp - dette går over!
|