Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 23:23   #23
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Overgangsalderens virkning på vekten

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Vil man ikke naturlig spise mindre hvis stofskiftet senkes da? Må man liksom gå opp i vekt?

Det er ikke uvanlig å få mindre apetitt når man har lavt stoffskifte, men lavt stoffskifte betyr også unormalt lav forbrenning. Jeg ser du har gitt meg rød prikk også, skulle jeg gitt deg rød prikk hver gang du kom med noe som er lite konstruktivt, ville jeg fått det travelt, beklager å si det, men det er sant! Jeg har gitt én rød prikk på fire og et halvt år, så det sier litt om hvor toleransen min går.
Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev, er at du avproblematiserer lavt stoffskifte, som om det er noe å fikse alene med trening. Det er det langt i fra. Klart stoffskiftet går tregere når man blir eldre, men det er en langsom prosess.
Det blir ellers bare synsing, men ettersom du er ganske undervektig fra før i den grad at du har sluttet å menstruere, så er vel ikke lav østrogenproduksjon det første du behøver å bekymre deg for. For alt jeg vet vil du få en lettere overgang enn andre, men igjen står du i langt større fare for benskjørhet og andre plager som undervekt og for lav fettprosent fører med seg.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat