|
Sv: På tide å gi opp?
Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.
Heisann ja,jeg tror nok at du heller skal bruke www.diett.no
Jeg har sjekket litt på det du spiste til frokost og lunsj og da får jeg totalt 2,43 karbs og 680 kcal dette utgjør da i % (74% fett - 25% protein - 1% karbohydrater). Hvis jeg var deg så ville jeg kuttet ut cherrytomat og fløte 1 uke. Spis egg i alle varianter, kokt, stekt ommelett eggerøre stek i meierismør eller visp inn creme fraishe der du tidligere brukte fløte. Siden du ikke ser resultat så er det noe som binder seg fast. Spiser du mye bacon crisp, pepsi max, fun saft, saumfar ditt eget inntak og spis så rent som mulig? Om du vil gå helt drastisk til verks, kutt også ut alle oster eller meieriprodukt utenom meierismør, CF og rømme. Prøv. Øk også proteinintaket til 2,5X kropsvekt altså veier du 75 kg x 2,5=187,5 delt på 4 måltider blir dette 46,8 protein pr måltid. Håper at er blitt noe klokere dette?
Så jammen meg ikke at ole brum var inne på mat.no og ikke diett.no
Men siden livsglede har sjekket ut - har du jo veldig god fordeling av protein, karbo og fett i nevnte måltid, og det er jo veldig bra 
Lurer litt på hvorfor du anbefaler så høyt protein-inntak for noen som ikke trener så hardt og mye? 50 gram protein 4 ganger om dagen gjør at man må spise ganske store mengder proteinrik mat (feks har entrecote 20 gram protein pr 100 gram, egg har 12 gram pr stk osv) samtidig som man skal ha i seg omtrent like mye i fettmengde for å få korrekt fordeling av næringsstoffene.
TS må selv bestemme hvilket råd hun vil følge, siden det nå er gitt TO helt ulike råd vedrørende protein-behov... beklager ole brum om vi gjør forvirringen større her ved å gi deg forskjellige råd! 
Jeg anbefaler ole brum til å passe på FORDELINGEN prosentvis først - kos deg med maten ellers, og ikke stress.
Går du fremdeles ikke særlig ned i løpet av den neste mnd - reduser LITT på inntaket ditt og se om det kan gi effekt.
Tipsene vedr partystoppere fra livsglede er da ting du kan starte med å redusere på.
Vet ikke om det er noen trøst - vi er flere som har endret og justert lavkarbo-kostholdet underveis før vi fant ut hva som ga vektnedgang
Jeg gikk 6 mnd på generell lavkarbo uten nedgang feks... (og har fremdeles bare gått ned rundt 10 kilo totalt )
|