|
Sv: På tide å gi opp?
Opprinnelig lagt inn av ole brum, her.
Jeg har holdt på i snart 4 uker, startet litt forsiktig mens jeg leste boken til Dahlqvist, Lindberg og Hexeberg, har også tatt i bruk sistnevntes kokebok. Har lest gjennom forum tilbake til 2009. Jeg tror jeg gjør som jeg skal, det jeg alikevel har sett er nybegynner fellen er for lite fett, men hva i all verden er det? Jeg har ikke funnet en god mal på det noe sted. jeg liker lchf, passer min smak, jeg er ikke sulten eller fysen lenger, føler meg vel med dietten. Har også kommet inn i hodepine, tisse, slapphets fasen som mange beskriver og som jeg tar som possitivt, MEN JEG GÅR IKKE NED I VEKT!! Vanligvis går jeg fort ned når jeg er flink og det er jeg nå. Jeg er 170 cm. høy 15kg overvektig, 51 år og god helse. Er det fortsatt håp??
PS: tar et galss tørr hvitvin hverdag (gammel god vane) men spiser litt fett først ref. Skaldemann.
4 uker??? Hva er 4 uker av et helt liv? Så til de 15 kg overvekt som du mener du har. Er det du som mener det eller vet du med sikkerhet at du er overvektig? Jeg levde på ketolysekuren for mange år siden i 3 mnd. og gikk ikke ned + - 2 kg så endte på null. Fikk da beskjed om at jeg ikke var overvektig nok til å gå ned på ketolyse kuren. Nå lever jeg lavkarbo, er ikke overvektig, men har jo noen få kosekilo som jeg vil ha bort før sommeren:-) Så tilbake til deg......Du er 51 år, altså det tar lengre tid for deg å gå ned i vekt enn ei på 25, forbrenningen din er gått litt på sparebluss, irriterende men sant. Du er 170cm høy og da blir vekta tyngre enn ei på 160. Du har god helse, bra. Hvitvinen ville jeg "spart" til kun lørdag inntil videre. Du kan jo sette deg et delmål og da kan du jo utvide med hvitvin fredag og lørdag:-) Trener du? Om ikke så trenger du ikke springe til nærmeste helsestudio, men du kan snøre på deg noen gode sko og gå en tur på 30-60 min daglig, nydelig nå som det snart blir vår og det er så lyst og fint langt utpå kvelden:-) Kutt ut alle "partystoppere" og begynn på ny. Partystoppere kan være melkeprodukter, fløte, nøtter, cherrytomater etc.... prøv deg frem, så vet jeg at du lykkes til slutt.
Ønsker deg masse lykke til på lavkarbo:-)
|