Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-05, 18:48   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Oppklaring til mofe ....

Vil ikke ta over denne tråden og starte noen diskusjon, må bare oppklare en misforståelse her:

Opprinnelig lagt inn av Nille

Erstatter altså ingen måltider med shake, men tar gjerne en smoothie som frokost eller kvelds.....

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hm.. motstridende utsagn..? Eller bare jeg som ikke helt.. skjønner?

Mener du at proteinshake er det samme som smoothie ?? OK sdå får vi være enige om å være uenige da.

Pulver er pulver og mat er mat er det jeg mener.
Så derfor tror jeg du misforstår litt jeg Mofe. Jeg har allerede presisert at det var Chumpsy sitt innlegg jeg svarte på og ikke ditt. Jeg håpet at Chumpsy ikke ville erstatte maten på jobben med en proteinshake hver dag, - og derved spise færre måltider. Skulle sikkert ha forklart det mer detaljert.

Portein shake er pulver. Det er ikke mat. Proteinshake er helt OK tatt som tilskudd om man f.eks. trener og skal ha i seg noen hundre gram proteiner pr dag. FORDI det er klin umulig å spise så mye proteiner gjennom vanlig mat. Det er heller ikke greitt for de fleste å spise 40-50 gram "mat" protein rett før trening (trene på full mage er ikke helt bra) og det er ikke alltid man kan styrte til middagsbordet og spiser 30-40 gram protein innen en time etter trening heller. Så lenge man spiser minst 3 skikkelige måltider til dagen får man i tillegg i seg den maten kroppen og magen trenger. Tror de fleste som har levd på Nutrilett eller Cambridgekur i ukesvis uten annen mat kan bevite at magen ikke er udelt positiv til erfaringen.

Proteinshake med tillegg av egg, bær, oljer, yoghurt eller melk etc er ikke en lenger ren proteinshake. Hva den kalles kommer an på hva du har i den ! Det har jeg heller ikke forestillinger imot. I mitt hode er altså proteinshake shake av proteinpulver og vann/melk. Og ikkenoe annet.

En smoothie er heller ikke en proteinshake i ordets betydning så lenge den ikke inneholder pulver, men MAT.

Altså mat er mat og pulver er pulver...... skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå jeg......