Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 13:07   #1384
Elinemor
Medlem

Elinemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei igjen -
Tusen takk for alle lykkeønskninger, så greie dere er! Da jeg startet på dette opplegget var det jo med håp om å få en god start og få opp motivasjonen - og det har jeg.
Nå er jeg i alle fall supermotivert.
Det er to saker jeg gjerne skulle hørt litt hva dere mener om og hvilke erfaringer dere har.

Det ene gjelder morgentrening. Min sykepleier på Fedonklinikken sa jeg bør ha to morgenøkter i uka på hverdager samt en i helgene, da dette er heldig for forbrenningen resten av dagen. Det virker jo logisk.
Jeg testet dette i morges, og var oppe på ellipsemaskina jeg har klokka 6 (død og pine), en drøy halvtime før normal ståopptid. Men jeg orker ikke (i hvert fall foreløpig) å starte dagen med å være helt skutt, og tok en roligere økt (20 minutter, ikke 30). Har dere noen meninger om effekten av dette versus en hardere økt på ettermiddagen? Ideelt sett bør man vel kanskje ha begge deler, men det tror jeg er helt urealistisk.

Det andre er vektnedgang i fase to. Nå har jeg jo fått blod på tann og har mål om å gå ned 7 kilo til påske (eller i hvert fall innen utgangen av påsken). Men hvor mye saktere går det i fase to sammenliknet med fase en? Vet det ikke finnes noe fasitsvar her, men jeg hører gjerne om deres erfaringer.

Fortsatt god dag til dere!

Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat