Jeg vil igjen anbefale at man legger inn maten sine på www.diett.no. Fordelingen av næringsttoffer bør ligge sånn RUNDT 5% karbohydrater, 20% protein og 75% fett (sånn ca ) Ønsker du å regne selv har protein og karbo 4 kalorier pr gram, mens fett har 9. Du bør ihvertfall spise like mye gram fett som gram protein hver dag om du ønsker en enklere regel for hvor mye fett du bør spise. Proteinmessig bør du legge deg på 1 til 1.5 gram protein pr kilo kroppsvekt. Min erfaring er at jeg personlig ikke er særlig flink til å få i meg nok protein i det HELE tatt En ting til du bør tenke på når du har fått noenlunde orden på inntak og fordeling av næringsstoffer - er at spiser du altfor mye energi/kalorier totalt sett kan det være årsaken for manglende vektnedgang, og hvis du i tillegg drikker et glass hvitvin hver dag kan det hende kroppen din får energi nok av inntaket ditt - og bryr seg ikke om å gå løs på kroppsfettet JEG ville kuttet hvitvinen i en uke først. Sjekk så at du spiser noenlunde rett fordelt næringsstoffer. Sjekk så også at du ikke spiser fryktelig mye kalorier - eller like ille - alt for få. Du bør ihvertfall holde deg over 1200 minimum, ligger du under det bør du øke på med mat. Trening snakkes det mye om disse dager - jeg har hatt god effekt før av kun 30 minutt rask gange hver dag - man må ikke gjøre det så avansert - eller trene på treningsstudio. God fart, gjerne med litt musikk som kan hjelpe på tempo på øret og gode sko kan gjøre dette til en svært effektiv økt. Bruk armene aktivt! Dette er min personlige mening utifra dine opplysninger, personlig erfaring og ikke minst kunnskap ervervet på dette forumet over snart to år. Jeg synes ikke du bør gi opp før du er sikker på at du har gjort ting korrekt... I tillegg - det er klart at rundt 50 - nå vet ikke jeg hvor du ligger an vedr overgangsalder - så er det klart at det er vanskeligere å gå ned i vekt enn om man er 20, heldigvis er det ofte slik at når man blir 50 så har man også litt mer tålmod på lager enn en 20-åring (noen fordeler skal man ha for alder synes jeg... ) Jeg har sett flere og flere som følger hexebergs kokebøker, og jeg er litt usikker på om de er laget spesifikt for vektnedgang eller for et generelt lavkarbokosthold? Har ikke lest de så jeg vet faktisk ikke - men det er mange ting du fremdeles kan prøve å strukturere for å se om det hjelper deg med vektnedgang! Lykke til!