Tråd: Fibromyalgi
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-11, 02:52   #10
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Fibromyalgi

Opprinnelig lagt inn av Heidi Bjørgum, her.

Veit ikkje heilt kva som går av gallen min,men får så store smerter at eg nesten ikkje holder ut. Nå har eg ete minimalt med fett i mange år.... Etter 3 uker på lavkarbo, lurer eg på om gallen er på tur igjen,men om det hjeper på den og med feitt,så får eg vel holde ut det og ei stund. Men smertene mine vart extrem verre etter at eg starta med lavkarbo.....det har vart vel ei uke,men trur det slpper taket litt no. Lurte på om det var vanlig...med forsterka smerter ved oppstart???

Ja, dette er vanlig!
Hvis man har levd fettfattig i flere år, så har galleblæren vært i lite aktivitet, og når den da plutselig skal begynne å jobbe igjen, er ikke musklene helt vant og det kan gi smerter. En annen vanlig grunn til smerte er at det i tillegg har krystallisert seg litt grus eller evt stener i galleblæren, som kan ha vært der lenge, men som først merkes når galleblæren begynner å kontrahere igjen.
Du nevner at det begynner å slippe taket nå, og det er jo supert! Skulle det bli verre, er det selvfølgelig lurt å kontakte legen og få operert ut de eventuelle stenene.
Du finner flere nyttige innlegg i diverse tråder om temaet her inne, slik som denne og denne

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat