Opprinnelig lagt inn av BenteR, her. Kan jeg kreve å få kopi av resultatene sendt hjem til meg???? På legekontoret her i bygda nekter de meg prøvesvarene. Jeg må få time hos legen og få henne til å lese dem opp for meg... Når man bor 3 mil fra legekontoret og ikke kjører bil pga synstap hadde det vært deilig å få resultatene hjem. Visste ikke at jeg kunne kreve kopi
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Kan jeg kreve å få kopi av resultatene sendt hjem til meg???? På legekontoret her i bygda nekter de meg prøvesvarene. Jeg må få time hos legen og få henne til å lese dem opp for meg... Når man bor 3 mil fra legekontoret og ikke kjører bil pga synstap hadde det vært deilig å få resultatene hjem. Visste ikke at jeg kunne kreve kopi
Nå blir jeg faktisk skikkelig sinna på dine vegne!! Du eier alle resultater om deg! Med løpende krav om innsyn! Med bittelitt google får du opp hvilken paragraf i pasientrettighetsloven som gjelder og du kan også bestille utskrift av journalen, altså alle sider av alle notater av alle besøk noensinne, og alt de kan kreve for det er 70,- kroner i kopieringsgebyr. Alle blodprøveresultater kan bestilles som kopi til din hjem-adresse samt til hvilken som helst annen lege du velger å legge inn. Riktig nok er legekopier elektroniske og dermed nærmest gratis for dem, men det er ikke poenget.