Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-11, 15:09   #9
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå drikker jeg ikke melk uansett. Har ikke gjort det siden jeg var 13 år, men ville ikke gjort det på lavkarbo. Lettmelk inneholder 4.7karber pr dl og feks Biola 4.5. Blir utrolig fort masse karber av sånt!
Fløte, rømme, CF, CC har noe mindre og man bruker jo ikke samme mengdene samt at de inneholder mer fett og proteiner enn vanlig melk!

Som Nellie nevner så er dette lagt inn under Lindbergforumet, og på Lindberg kan man fint drikke melk, spise naturell yoghurt, yoplait o.l. Ved et ketogent kosthold derimot er det ikke så lurt.

Det som er interessant er hvorfor TS ønsker å kutte ned på melkeproduktene. Er det p.g.a stagnasjon i vektnedgangen, laktose- eller kaseinintoleranse eller bare et generelt ønske om å kutte ned melkeprodukter? Først da kan man komme med helt konkrete råd

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat