Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-11, 15:02   #13
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av Supertynna, her.

Nei, jeg har ikke alltid vært så tynn. Har gått ned cirka 50 kilo de siste tre årene. Synes det var en bra nedgang, selv om mange her synes det er ulidelig treigt. Kaloriregelen er selvsagt like gyldig på lavkarbokosthold som på et annet kosthold. Men det er også riktig at matens sammensetning har betydning for forbrenningen, men du må fortsatt ha et kcaloriunderskudd på cirka 8000 kcalorier for å ned en kilo kroppsfett. At lavkarbokosthold øker forbrenningen betyr absolutt ikke at kcaloriregelen ikke er gyldig, det betyr bare at forbrenningen er høyere på lavkarbokosthold.

Denne diskusjonen har vi hatt under tråden kalorier så jeg skal ikke gå innpå den igjen her - annet enn å si at både jeg og forskere ikke lengre er like overbevist om at kaloriregelen er direkte overførbart til kroppens funksjonalitet

Gikk du også ned på lavkarbo? Det er jo en fantastisk prestasjon i seg selv å gå ned så mange kilo OG klare å holde seg på lavere vekt som jeg antar du har klart. Hvordan spiser du feks i dag for å holde vekta?

Jeg håper trådstarter klarer å komme over skuffelsen ved å ikke gå ned så raskt som forventet - jeg har vært der selv - og måtte svelge unna noen kameler... heldigvis har lavkarbo gitt meg så mange helsemessige positive effekter at jeg vil fortsette med slikt kosthold resten av livet Dessverre betyr det også at jeg er en av de som må jobbe hardt og analysere hvorfor jeg står stille i vekt - og jeg er igjen da en av de som må kraftig ned i energiinntak... Jeg synes det hjelper at jeg faktisk nå HOLDER vekta - og har bedre helse - og dermed ble det ikke så fryktelig mye stress med vekt lengre - selv om jeg også har ganske dårlige deppedager pga dette

Håper snuppeline finner litt trøst i at andre har opplevd det samme - OG klart å fortsette på dette kostholdet - noen er rett og slett "tregere" enn andre Det er vel ikke særlig trøst at slike som oss vil overleve lengre enn andre i tilfelle sultkatastrofer heller - men jeg sender deg en og håper du får bedre dager enn deppedagen din!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat