Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-11, 13:10   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av Supertynna, her.

Jeg lurer på hvor lang tid du brukte å gå opp de femti kiloene du skal ned? Jeg er mildt sagt superoppgitt over at folk ikke skjønner at det tar tid å gå ned i vekt. Du skal ha et kaloriunderskudd på ca 8000 kcalorier for å gå ned en kilo kroppsfett. Å dulle seg selv inn i en falsk virkelighet om at du skal gå ned noe mer enn en kilo i uken, er å lure seg selv. Folk flest går ikke ned mer enn du gjør. Du har hatt fin nedgang, om du fortsetter i samme tempo går du ned all din overvekt på litt over et år!

Bare sånn til info så vil ikke kaloriregelen være like gyldig på et lavkarbokosthold fordi mer fett og protein enn karbo gir høyere energiforbruk i kroppen i forbindelse med fordøyelse av fett og omgjøring til energi som kroppen kan utnytte I tillegg vil mangel på karbo frigjøre fettforbrenning - mens det motsatte vil øke fettlagring... så det viktigste her er faktisk å spise noenlunde korrekt sammensetning av næringsstoffer

Dette er litt off-topic - men supertynna - har du alltid vært så tynn?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat