|
Sv: Deppedag og synspunkter ...
Synes også det ser ut som det er litt knapt på fettet ...!
Ellers tenker jeg at med femti kilo overvekt, så er det ikke utenkelig at du har pådratt deg noen følgesykdommer ...! Dårlig insulinrespons (insulinresistens/diabetes 2) er mer vanlig enn uvanlig når man har en viss overvekt. Av erfaring vet jeg at å prøve å gå ned i vekt med hormoner på bærtur er som å kjøre bil med håndbrekket på. Det vil også tilsi at kroppen trenger å fikse opp i ubalanser i kroppen fremfor å brenne fett. Med det sagt er nedgangen din helt fin, altså. Dette er ren synsing, men noe å tenke på, i hvert fall på sikt.
Det er ellers veldig bra at du ser på dette som en livsstil, og ikke en kur! Kroppen er dessverre ikke en maskin, og at noen raser ned i vekt er like vanlig som at det går laaangsomt, eller midt i mellom. Jeg for min del med i utgangspunktet en overvekt på drøyt tredve kilo (som er mye for meg, som KUN legger på meg på overkroppen, ikke bein og armer) har siden jeg la om kostholdet hatt et snitt på 10 gram i uka! Likevel har jeg på den tiden gått ned nesten tjuefem kilo, og har blitt frisk fra en rekke ting, og holdt andre ting i sjakk. Det kan være en stor fordel å se større på det! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|