|
Sv: Sprekke for andres glede??
Opprinnelig lagt inn av herregud, her.
Tipper vi reagerer omtrent på samme måte.. Jeg måtte ihvertfall bryte kontakten helt for å kunne leve det livet jeg selv ønsket. Det skyldes først og fremst at "noen" fikk for seg at jeg gjorde noe galt, og dermed var kverna igang. Til slutt var alt jeg gjorde galt i deres øyne, og jeg måtte til slutt bryte kontakten for å "overleve". Trist, men jeg måtte bryte for å kunne beholde helsen (både psykisk og fysisk)
Nå i dag så har situasjonen forandret seg litt i og med at en av de har fått hjerteproblemer og dermed insett fordelene med lavkarbo. Men jeg kan fortsatt ikke ha kontakt da konfliktene ikke bare skyldes lavkarbo, men også mange andre forhold. Det er begrenset hvor mye krefter en person har å bruke på unødvendige konflikter, og det er ikke lett å være alene om å overbevise flokken. Spesielt så lenge de gjør det de gjør kun for at de tenker på mitt eget beste 
Ikke akkurat oppmuntrende lesing dette men..
Det er jo en høy pris å "betale" (eller kanskje ikke ?), men her var det jo tydeligvis underliggende konflikter i tillegg. Er det derimot kun kosthold som er årsaken til konflikter med nærmeste omgivelser, så bekrefter det teorien min om at mat ikke er mat alene, men at det er en masse følelser - og sosial kontroll - knyttet til dette. Dette kommer jo også til uttrykk gjennom spiseforstyrrelser, som man får inntrykk av er blitt en folkesykdom. Jeg tror man må stå på knallhardt for egne valg, kosthold er faktisk en privatsak. 
|