Tråd: Kalorier
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-11, 18:30   #169
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Poenget er vel at "mett" er en subjektiv følelse, det som oppleves for metthetsfølelse for en person, kan være noe ganske annet for en annen person osv. Altså en som er vant til å spise store mengder mat, vil ha ett annet mål for metthetsfølelse enn en som er vant til å konsumere "normale mengder" hva nå det enn måtte være..
Hele metthetsbegrepet klarer jeg ikke å forholde meg til på den måten.
Derfor har jeg problemer med å forholde meg til "spis til du er mett" rådgivningen.

Tror du det? Jeg tror de som spiser større mengder ikke "kjenner igjen" metthetsfølelsen på samme måte som de som spiser mindre

Jeg synes det er en større utfordring å spise til du er mett når du ikke er sulten i utgangspunktet - slik som jeg aldri her lengre... hvorfor spise da?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat