Tråd: Kalorier
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-11, 15:59   #153
Greddy
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Les edit i mitt forrige innlegg: jeg gjorde feil angående Qut og Qinn, og har rettet på det, da jeg leste det gjennom innlegget mitt engang til.

Bruker man energi så vil en del være arbeid (altså nyttig energi) og en del anergi , som er varme. Insulin er bare lagring når glykogenlageret er fullt opp, og bruker ikke energi i den forstand. Eller si det slik, det er ikke hormonene som bruker energien, de bare gjør energien tilgjengelig for kroppen våres slik at den brukes. Men jeg føler likevel at anergi må tas med i regnestykke for skeptikere som drar fram fysikkens lover hvor energi kan verken skapes eller forsvinne.

Edit igjen: for å svare på spørsmålet om Q, Q er energistrømmen ja, eller kalorierstrøm da. Q fra KH vil havne på karbohydrat tanken, Q fra Fett vil havne på fetttanken og Q fra proteiner vil havne i proteintanken, som du ser, vil kroppen forvalter disse energiene annerledes mtp energifordelingen mellom nettopp disse næringstoffene. Og dette blir styrt av hormoner, som i tilfellet er glukagon og insulin.

Sist redigert av Greddy : 12-03-11 kl 16:08.
Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat