Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 18:42   #8
erkek
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
erkek er på en erverdig vei

Sv: Kolesterolet har økt ...

Har lest litt om kaffe og kolesterol, og det er stoffer i kaffe som kan øke kolesterolen. Disse stoffene blir igjen i filteret når du lager traktekaffe, men da det ikke er noe filter i presskannekaffe vil du få disse i deg. Dette var årsaken til at kokekaffen var så skadelig. Og det blir jo det samme med presskanne.

Uansett om du begynner med piller nå eller venter, så er det veldig bra at du ikke bare begynner med de ukritisk men gjør en vurdering først. Tror nok at legen din vil være enig med deg, det er jo ikke de neste 3 mnd som vil være avgjørende for helsa di, men at du på lengre sikt får et lavere kolesterol (hvis kolesterolet i det hele tatt har noe å si???)

Etter det jeg har lest om Lipitor, så er det vel først og fremst de som har hjertesykdom eller også har andre risikofaktorer som skal ta de. Leser også flere steder at man skal prøve andre ting først, som kostholdsendringer og trening. Dessuten er jo dine andre verdier fine, og blodtrykket er jo også viktig i denne sammenheng.

Klem fra meg

erkek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat