Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 17:53   #11
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

lagde pannekaker i går av 5 egg, en dl fløte, JBK og fiberhusk.

De ble IKKE gode, smakte egg og minnet om omelett.

hadde i sukrin, og natreen, og vaniljedråper ........ massevis, for å redde oppskriften, men det ble jo bare usunt :-(

og greide å spise noen.

men de smakte slett ikke pannekaker slik jeg pleier å lage (lager søte gode pannekaker til vanlig , dvs før jeg begynte på lavkarbo)

har flere oppskrifter også på pannekaker, men er usikker nå på å lage dem.

Kutt ut JBK så blir de nok bedre, er nok bindemiddel i fiberhusken, hvorfor bruke dobbelt opp? Du kan jo evt. ha i litt bakemix fra ketolyse, bare prøv deg frem, øvelse gjør mester og alle har forskjellige smaksløker. Lykke til videre med din søken etter gode pannekaker.

Jeg lager mine pannekaker slik:

2 egg
1 ss fiberhusk
1-2 dl fløte begynn med 1 dl og spe på med mer
1-2 ss smelta smør

+ smør til steking

Visp sammen alt med en gaffel eller visp., la stå og svelle et par minutter, spe så med mer fløte etter behov.
Jeg får 3 pannekaker av denne røra.

Disse synes jeg blir helt greie, men ikke som vanlige med hvitt mel men funker med bacon, rømme,rørte bær, ost og laks, ost, skinke og purre, ja you name it. Synes ikke at de smaker egg. Men lager de tynne. Steker de på svak/middels varme og snur de ikke før de er "stivnet" på den siden som ligge opp i panna:-)

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat