|
Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?
Jeg har vært på roaccutan kur siden januar og skal i utgangspunktet holde på til mai. Har vært noen tøffe måneder, men jeg håper å se forbedring nå, samt at det hjelper å vite at man er halvveis.
Allikevel har jeg ikke følte at jeg har fått alle disse ekstreme bivirkningene man leser om. Kanskje fordi jeg forventet det absolutt verste, og da må man jo bli positivt overrasket når det ikke er så ille som forventet 
Leppene mine er et kapitell for seg selv, øynene er røde, tørr hud i ansikt og rseten av kroppen, og jeg har blod i slimhinner, men jeg blør ikke neseblod som mange sier de gjør. Humøret er derimot ustabilt og jeg har vond kropp, men den vonde kroppen har kommet de siste ukene. Det som plager meg mest ved siden av de ekstremt tørre leppene er for meg vektøkning. Det sies at det ikke skal påvirkes, men jeg gikk opp nesten 10 kg uka etter at jeg begynte på kuren. Tilfeldig når man har vært stabil og aldri lagt på seg hele sitt liv? Neppe... Det står noen steder "Andre symptomer kan inkludere tap av appetitt, endringer i vekt, redusert sosial aktivitet, sinne og til og med irritabilitet."
Min uthevning.
Samme med " Roaccutan kan påvirke leveren og også føre til økte fettnivåer i blodet." og jeg lurer på om denne økningen av fettnivåer kan ha vært årsaken. Virker som en del vann. Har lagt seg i hovedsak over hofte/lår/mage og der har jeg alltid vært slank tidligere, til tross for ...dårlig kosthold! 
Har valgt å gå på roaccutan etter forskjellige forsøk med kostholdsendringer, akupunktur, tetracyklin i et år og lignende. Jeg håper (og det ser slik ut) at det er verdt de månende med plager.
Kuren koster nesten 800 kr måneden pluss kremer du bør inneha for å holde huden din nogen lunde under kontroll. Jeg har vært helt avhengig av Elizabeth Arden 8 hour cream både på lepper og smøre inn huden om kvelden. Ja den er fet og stinker, men den funker 
Du kan søke NAV om å få dekket det inn. Spør etter skjema hos hudleden din.
Litt utenfor topic dette da, men ...
|