Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 09:05   #30
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

kroppen min har det også bedre slik jeg lever nå.

Nettopp, så da spiser du vel sunt da, siden kroppen har det bedre mener jeg

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men når man snakker om sundt, så er det liksom mager mat og masse frukt og grønt. Savner foresten frukten, får liksom lyst på alt mulig som jeg ikke pleide spise før , hehe.

Dette er de gamle, inngrodde doktrinene som sier at dette er sunt, det er heller ikke usunt men ikke alle klarer å leve sånn for man blir sulten, fyser og dermed spiser feil og går opp i vekt. Mange oss har gjennom feil kosthold fått ødelagt "systemet" , fått insulinresistens, matvareintoleranser osv osv og kan dermed ikke spise typisk en Grete Rode diett lengre.

Ser at du ikke har hold på med lavkarbo særlig lenge, så tenk på hva dette kostholdet gjør med deg. Føler du deg frisk, energisk, mett og tilfreds så er du jo sunn og da spiser du jo det som er sunt for din kropp, eller?? Dersom dette kostholdet fungerer for deg hvorfor da gå bort i fra det, kan være mer ødeleggende enn noe og hoppe frem og tilbake på den måten.

Du har som sagt ikke holdt på med dette så lenge og må bare jobbe med tankegangen din rundt dette. Tror mange har slitt i begynnelsen når man skal spise stikk motsatt av det som alltid har blitt regnet som sunt, men det handler om holdninger, tankegang, vilje og gi slipp på alt det man alltid har blitt tutet øra fulle av.

Uansett hvilket kosthold man har er det lett å fokusere på det man ikke kan spise og man begynner å fyse for hodet vil ha, ikke kroppen. Fokuser på alt det gode du faktisk kan spise og unn deg f.eks litt bringebær i ny og ne.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat