|
Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...
Takk for svar alle. Jeg fant et fint innlegg på lommelegen angående glykogenlagrene, så jeg regnet med at det sikkert var noe av det samme som skjer med meg. Skrev en mail til kursleder som også mente det samme og som skriver at hvis jeg holdt meg strengt til matplanen i ca 14 dager, ville jeg stabiliseres i vekt og muligens gå enda litt mer ned.
Når det gjelder Easylife, vet jeg at det er mange som har skrevet om det her inne tidligere. Men den korte versjonen er at man går på livsstilsendrings kurs i 6 mnd (1 g pr uke), der en får forelesninger om kosthold, trening og mental helse. Så velger en om en ønsker vektnedgang ved å spise proteinpulver/barer + rent kjøtt, fisk, egg og grønnsaker eller om en vil følge kostplan. Det er meningen at en skal trene en del (anbefalt min 3 ganger pr uke inkl 1 g styrketrening). Selv har jeg vært i ketose gjennom hele kurset og gått ned fra 0,5-1,5 kg pr uke. Oppfølgingen er veldig bra og for meg har denne slankemetoden virket (og jeg har prøvd en del etterhvert ).
Men nå skal en inn i stabiliseringsfasen og det kan tydeligvis by på nye utfordringer.