|
Nådd målet og så kom nedturen ...
Sitter her som et spørsmålstegn og kjenner at jeg er litt rådvill. I sist uke var jeg ferdig med Easylife kurset og hadde nådd målet mitt på 30 kg. Planen videre var å følge kostplan med lite karbohydrater (frokost:1-2 skiver med pålegg, kosterstatter, Lunsj:salat, middag:kjøtt og grønnsaker og omelett til kvelds)
Men aller først, skulle jeg ha meg en planlagt utskeielse i helga, hvor jeg spiste noe vanlig snop og boller på søndagen (3 små). Mandag var det tilbake til kostplan. Treningen 6 dager i uken er som før og ellers er ingenting forandret. Alikevel la jeg på meg 2,5 kg den siste uken og jeg er nesten i sjokk
Til og med 1 1/2 uke med utskeielse i jula ga ikke mer enn 1 kg økning, så nå skjønner jeg ingenting. Hva skjer?
Noen som har opplevd like stor økning etter en utskeielse? Eller noen som vet en annen logisk forklaring?
Dette lover ikke særlig godt for mitt videre arbeid med å holde vekta stabil. Jeg vet at jeg kan klare å holde kostholdet mitt mest mulig lavkarbo, men for å klare dette må jeg ha noe å se frem til, noen utskeielser i ny og ne(er karbojunkie og har alltid likt poteter, brød, pasta bedre enn kjøtt, og er ikke veldig glad i grønnsaker, foretrekker frukt osv).
Jeg er fullstendig klar over at den egentlige kampen starter nå...det å holde vekten nede er en lengre og tøffere kamp enn å gå ned. Håper noen her har noen gode tips for å holde det ut
Akkurat nå er ivertfall livet kjipt. Hodet mitt tenker kun mat, jeg er sulten konstant (eller hodet er sulten på kaber), klarer ikke å konse om annet og går bare å venter på neste gang jeg kan spise noe jeg liker.