|
Sv: Kostnad ved lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Ishwanvile, her.
Fedonkur ja. For det var noe jeg satt å grublet på videre. Dette med hvilken vei jeg skal følge. Det er jo en jungel man går seg vill i med GPS jo...
På den andre siden, jeg elsker tazikidressing og vil ha den til alt. Jeg kan få i meg fett uten problemer, så lenge jeg forstår at det faktisk må til og fungerer for å gå ned/holde seg sunn.
Hvordan valgte dere deres vei?

Ja, det er ikke lett å få oversikt over alle retningene til å begynne med og huske hva hver av dem inneholdt . Men det kommer!
Jeg spiser også tazikidressing veldig ofte, lager det av krydder fra innvanndrerbutikk og tyrkisk yougert, noen ganger lettvariant andre ganger den fete, kommerr litt ann på hvor mange karbs jeg ligger på den perioden . men som noen skriver her, du skal jo ha litt fett til alle måltider helst, men kanskje litt greiere fettkilder på fedon for de som ikke liker å spise så mye fett. Boka/bøkene til Fedon er kjekke å lese !
Jeg valgte min retning ut fra hvor mange kilo jeg skulle ned den gangen (skulle ned noen få svangerskapskilo) og synes det er lettere med litt mer variert kost, samt at kroppen min trives bedre med flere kb enn enn det som er lov på andre retninger. I helgene spiser jeg litt mer karbo og kan også spise litt vanlig snop, men synes mange av oppskriftene på kaker osv her inne er vel så gode. Sukker smaker ikke så godt lenger, verken fysisk eller psykisk. Sukrin synes jeg er et ypperlig alternativ.
Jeg har mye større utbytte av trening også på dette kostholdet, kroppen blir så mye strammere med denne kosten. Alt er egentlig bedre! Nå som jeg er gravid har det også fungert veldig bra (bortsett fra da jeg var kvalm de første tre mnd)og får i meg riktige og viktige næringsstoffer for babyen, og jeg slipper å legge på meg unødvendige kilo.
Dyrere synes jeg ikke det har blitt, reiser til sverige og kjøper masse billig kjøtt der, og så er det jo så mange ting man kutter ut, ferdigposer med ditt og datt blir også ganske mange kroner i løpet av et år . Og så passer jeg på å handle på tilbud!
Håper du finner ut av det og kommer godt i gang! Lykke til !
|