Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 10:40   #5
nilmor
Medlem

nilmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
nilmor er ny på veien

Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."

Enda ett diett-stunt og dette blir neppe det siste.
Husk at ofte er det markedsmekanismer som ofte står bak slik fremstøt. Selges det produkter knyttet til en "vellykket diett" kan man regne det som sikkert at noen tenker mer på egen lommebok enn folks ve og vell.

Egentlig er jo svaret enkelt, reduser inntaket av energi i forhold til den enkeltes BMR (Basic Metabolic Rate) over tid så kommer resultatene.

Problemet oppstår etter at dietten er over, da faller man som oftes tilbake i gamle vaner og vekten tilpasses nivået før man startet.

Jeg har valgt ketogen diett fordi jeg ønsker å endre min livsstil og i første rekke kutte ut sukker, mel og andre rafinerte produkter.
Men det er også andre viktige faktorer som kommer inn som for eksempel jevnlig mosjonering, kontroll av mengder mat man inntar.
Dette er viktige faktorer som får en avgjørende betydning om man skal holde vekten å få til varig endring.

Dette er selvopplevd etter en haug med utprøvde dietter. Xtravagansa, rikshospitalets kur, egenkomponerte sultekurer. Resultat = kraftig vektnedgang i diettperioden (<30kg), med tilsvarende tilbakefall.

Så ikke la deg lure av Nirvana-opplegg, som høres for godt ut til å være sant. Det er nemlig ikke det!!
Sørg heller for å endre livsstilen over tid og fokuser på de tiltakene du kan leve med resten av livet.

Lykke til

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat