|
Sv: Kostnad ved lavkarbo?
Jeg har omtrent det samme matbudsjett som ellers, det som gjør det øker litt er at jeg er blitt flinkere til å bruke grønnsaker som her hos meg desverre er litt dyrt, men når jeg ser at jeg ikke bruker noe på snop lengre, går minimalt med hvetemel og sukker så går det opp i opp.
Det som er litt dyrt er første gangs innkjøp når man oppdager at man burde hatt nøtter, cocosa og andre ting fra helsekost, da ender man første gang opp med å måtte kjøpe omtrent alt på engang, men det meste av dette er drøyt i bruk.
Jeg også syntes det å bruke masse fett var vanskelig og jeg har ikke vært flink nok på det heller, dermed har jeg ikke gått masse ned i vekt(men målet mitt er å bli frisk og all vekt minus er bonus) jeg har dog mistet 4 cm rundt livet på 6 uker..... og ned en buksestørrelse. Da jeg økte fettbruken raste det bort en kilo på 3 dager.
Jeg har i det dagelige mere overskudd og energi og mindre smerter så jeg er blitt bedre på disse 6 ukene.
Hvor mye som skal til å ødelegge balansen er forskjellig fra person til person. Jeg spiser feks brød til frokost både lørdag og søndag, blir vi bedt bort dropper jeg gjerne potet(eller tar veldig lite) tar masse grønt og mere kjøtt enn normalt. sausen er det jo ofte mel og sukker i, men jeg tar litt av det.
Du kan jo også spise noe lavkarbo før dere skal gå slik at du ikke er sulten når du kommer bort. Da spiser du jo mindre.
Når det gjelder pizza borte spiser jeg dette, men er det salat ved siden av tar jeg masse salat og dressing.
Jeg mener det at man må kunne leve opp til normalt og ikke bli for opphengt i karbohydrater, men jeg spiser lavkarbo pga helsa mi og ikke vekta, selv om jeg har litt å ta av.
Lykke til
|