|
Sv: Antall karbohydrater pr. dag ...
Denne henger jeg meg på!
Sliter litt for tiden, får i meg altfor lite karbo, så jeg havner i ketose. Har nok vært i ketose mer eller mindre siden vi la om til lavkarbo etter jul. Og det førte til en voldsom øking i migreneanfall. Hadde 4 anfall på 1 mnd, og det er like mye som jeg pleier å ha på et helt år... Hjalp med magnesium, men dog. Og så denne grusomme ånden da, som har kommet nå de siste to ukene..
Så nå regner jeg karboinntak på harde livet for å finne ut hvor min ketose-grense går.
Så på lørdag ble det totale inntaket ca 110 g karbo (vi har valgt å beholde tacoen vår, og jeg spiser 2 tacolomper)
Søndag ca 38 g karbo
Mandag ca 50 g karbo (prøvde å øke litt inntak for å se om jeg kom ut av ketosen, så spiste et eple og noen mandler)
I dag ca 58 g karbo.
Skal prøve å holde meg mellom 50 og 60 g karbo for å se om det vil hjelpe meg. Er fortsatt i ketose på 50 g ser det ut til siden ånden fortsatt er grusom...
Jeg vil ikke være i ketose nemlig.
Hva spiser dere til måltidene? Jeg orker ikke så mye til frokost, og lunsjen "glemmer" jeg enkelte dager. Er sykmeldt og går hjemme, så blir ikke sulten, og plutselig er det en time til middagen, og da venter jeg like greit.. Orker ikke tvinge i meg mat heller..
|