Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-05, 22:13   #10
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det finnes ulike løsninger for ulike mennesker.
Å leve uten karber har vist seg å gi magesmerter og mangelsykdommer hos endel mennesker. Derfor vil jeg ikke anbefale å spise mindre.
Man må selvsagt prøve seg frem og kjenne på kroppen sin hva som er riktig og ikke.

For noen mennesker er faktisk 15-20g for lite karber til at de går ned, og de må øke litt opp, mens andre må tenke kalorier i tillegg. Hvor masse/lite karber en trenger er individuelt og avhengig av den metabolske motstanden.

Hvordan kroppene våre fungerer er både et resultat av arv og miljø. Dvs at vi har gener som disponerer, og slik kroppen vår fungerer i forhold til mat er resultatet av den maten vi har spist oppigjennom.

At eskimonene bare spiser fisk og sel, det har gjerne både med gener, og det at kroppen deres er oppvokst på den maten. Vi har "kodet" kroppene våre til å leve på annen mat, og vi har kansje skapt endel ubalanser her og der som gjør at vi trenger tilførsel av stoffer som kroppen i utgangspunktet kunne balansere selv,- men vi har ødelagt den funksjonen.

Dersom jeg slet med å gå ned i vekt, så ville jeg før ha sett på maten jeg spiser,- angående hva det er der jeg ikke tåler feks. melkeprodukter, og prøvd å kutte ut det, fremfor å bare spise proteiner og minst mulig fett.

Dessuten,- alle disse skrekkhistoriene vi hører om Atkinsdietten,- det er om folk som har missforstått dietten, og tror de bare skal spise proteiner og fett...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat